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일::분석

facebook insights metric 궁금한 점

페이스북 인사이트 데이터 중에 의미를 알 수 없는 몇 가지. 기회가 되면 물어보자.


Lifetime Matched Audience Targeting Consumers on Post

Lifetime: The number of people who matched the audience targeting that clicked anywhere in your post on News Feed. (Unique Users)

라고 되어 있다.

페이지나 포스트에 특별히 target audience를 설정하지 않았는데 이 수치는 어떤 audience에 대한 수치인가?



Lifetime Percentage of views at each interval(video post)

Lifetime: Views of your video at each interval as a percentage of all views. This metric doesn't count views of videos while they were live. Retention graphs may show more viewers later in the video than at the beginning. People might start the video in the middle, skip ahead, save and rewatch it from that point, or other similar behaviors. (Total Count)

무슨 말인지 잘 모르겠네. 40개의 컬럼으로 나눈 수치가 나오던데, 하나의 영상을 40등분해서 각각의 시간에 대한 시청 비율인가?